Lappland 9.12-11.12

Vår internet har bråkat, igår när jag kom hem gick det inte alls att vara på nätet och idag har man ibland sluppit och ibland inte. Men nu tror jag i alla fall att den fungerar.

Jag tänkte ladda upp lite bilder från vår Lapplandsresan och berätta lite om hur vi hade det..
Vi startade från Oravais klockan 13:00 (stannade i bennäs och åkte därifrån ca. 14:45) och kom fram till Lappland runt 9. En mycket lång bilresa vill säga. Väl framme blev vi alla förvånade över hur fint och mysigt stugan var, bättre än så här kunde det inte bli. Efter att vi packade upp våra saker började vi fira mig med korv och alkohol. Jag var prinsessa för kvällen med pärlor och clips örhänge, finare än finast.




På lördags förmiddag åkte vi iväg till Santa Claus village och till Santa park. Vid Santa Claus village fick vi träffa självaste tomten och ett foto med honom fick vi också ta. As you can see.

Vid Santa Park lurade de oss på 28€ var, det var mer ämnade för småbarn än för oss "vuxna". Buffén var crap och kostade hela 14€ och rummet med isskulpturerna var typ lika litet som mitt rum (ca 11 m2 ?). DET om någonting inte var värt 28€. Och jovisst biljetten var för två dagar men vem skulle ha velat se några isskulpturer
och äta låssas (crap) buffé (som egentligen inte var buffé eftersom man inte alls fick äta hur mycket man ville) två gånger? I am very dissapointed.
Men som tur är så hade man sina vänner med sig som gjorde att allt kändes så mycket bättre.




Vi kom hem på söndag runt 8 -tiden, trött som bara den. Jag stupade i säng klockan 22:00 och somnade på direkten. Även om jag tyckte att vi sov ganska mycket under resan så var det tydligen alltför tungt för kroppen att sitta ca 12 h i bilen på en helg. Men roligt hade vi fastän jag lite nu som då hade mina moments. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0